Dersin Adı | Sinematografi, Mizansen ve Yönetmenlik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 360 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders; aydınlatma, kamera ve malzeme kullanımı hakkındaki uygulamalı içeriğiyle öğrencilerin, sinemadaki temel estetik ve teknik unsurlardan biri olan görüntü yönetmenliği konusundaki becerilerini ileri bir seviyeye taşımalarını amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu, öğrencilere görüntü yönetmenliğini uygulamalı olarak öğreten bir derstir. Değerlendirme stüdyo eleştirisi, iki ödev ve iki proje üzerinden yapılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Portrenin önemi - Filmlerde yüzler | |
3 | Kamera atölyesi – Dijital film kamerası ve mercekleri kullanmak | Portre çekimleri |
4 | Pozlamaya yardımcı göstergeler - Filtreler | |
5 | Kamera hareketleri - Uygulamalar ve araçlar | Örnek sahne incelemesi |
6 | Kompozisyon | |
7 | Set ekibi çalışanları ve görevleri | Film incelemesi |
8 | Bir sahneye görüntü yönetmeni açısından yaklaşımlar – Örnekler | “Aynı ışık” uygulaması için hazırlık |
9 | Mekan bulma - Ön hazırlık | |
10 | Aydınlatma atölyesi I | Mekan örnekleri |
11 | Aydınlatma atölyesi II | Müzik videosu için mekan adayları |
12 | Aydınlatma atölyesi III | Müzik videosu için ışık taslakları |
13 | Renk düzenleme | “Aynı ışık” çalışması |
14 | Renk düzenleme | Müzik videosu hazırlık dosyası |
15 | Sırada ne var? | Müzik videosu projesi |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | American Cinematographer Magazine. American Society of Cinematographers. ISSN 0002-7928 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | - | - |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 2 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | - | - | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 8 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 27 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest